UMETNOST PRIPOVEDOVANJA ZGODB V OBJEMU NOVIH TEHNOLOGIJ

Leta 1965 je ameriški inženir in podjetnik Gordon Moore napovedal, da bodo cene tranzistorjev eksponentno padale, njihova zmogljivost pa bo enako hitro naraščala.

Ameriški poslovnež Gordon Moore - oče Moorovega zakona

Ameriški poslovnež Gordon Moore. Vir: Chemical Heritage Foundation.

Ta revolucionarna zamisel, danes znana kot Moorov zakon, je vodila v revolucionarne spremembe na področjih transporta, zdravstva, izobraževanja in proizvodnje energije. Danes so številne naprave, ki jih poganjajo iz tranzistorjev sestavljeni mikroprocesorji na voljo povsod. Cenovno ugodne računalniške zmožnosti, ki bistveno spreminjajo načine, kako delamo, komuniciramo in se zabavamo, so postale nepogrešljiv del naših življenj.

Kako pa je, če sploh, Moorov zakon spremenil starodavno umetnost pripovedovanja zgodb? Odgovor se skriva v spodnjem videu.

Kot ugotavlja Joe Sabia, v Svetu 2.0 umetnost pripovedovanja zgodb ostaja znotraj okvira, ki ga je v 4. stoletju pred našim štetjem začrtal Aristotel. Tudi danes še vedno velja vseh sedem Aristotelovih zlatih pravil pripovedništva:

  • zgodba ima zaplet ali t.i. “kdaj, kje in kaj” zgodbe;
  • karakterji so natančno definirani z imenom, videzom in osebnostnimi potezami;
  • zgodba vključuje dialog, ta pa omogoča podoživljanje zgodbe;
  • zgodba ima jasno temo;
  • zgodba vključuje glasbo;
  • pomemben element zgodbe je dekor;
  • zgodba vključuje spektakel.

Če pravila pripovedništva skozi stoletja ostajajo ista, pa so se zavoljo razvoja novih tehnologij močno spremenili načini pripovedovanja zgodb.

“Še nikoli bi bilo bolje biti pisec!”

“Še nikoli ni bilo bolje biti pisec!” trdi scenarist in kreativni producent Mike Jones. Porajajoče se digitalne platforme namreč ustvarjajo nešteta nova občinstva ter s tem številne priložnosti za pripovedovalce zgodb. Ti lahko danes svoje zgodbe objavljajo na različnih medijskih platformah. Zgodba si tako lahko nadene podobo avdio knjige, celovečernega filma, izkušnje navidezne resničnosti, mobilne aplikacije, spletne mini serije, video igre ali vsega naštetega.

A če po eni strani digitalna revolucija pripovedovalcem zgodb prinaša neomejene možnosti, jih hkrati postavlja tudi pred kontinuiran izziv. Prilagajanje vsebin za različne medijske platforme namreč zahteva številna nova, v mnogih primerih šele porajajoča se, znanja.

Medijske platforme imajo zelo različna občinstva. Tehnične zahteve, ki veljajo za objavo videa na You Tubu, niso enake zahtevam za objavo videa na spletni strani. Kakšna je razlika med Snapchatovo, Instagramovo ter Facebookovo storitvijo Stories in katero izmed njih velja izbrati za deljenje vaše zgodbe in zakaj? Bi morali pisati blog in kakšen naj ta bo? Kdo so specialisti za vsebinski marketing, od kje so se vzeli in kako se z njimi pogovarjati? Kako potencialne naročnike prepričati, da se investicija v vaše zgodbe izplača in kako boste to povedali v jeziku vsebinskega marketinga? Kdo je nakupna persona, ki so ji vaše zgodbe namenjene? Katere so metrike, s katerimi boste merili in dokazali uspešnost svojih vsebin? Kaj so veliki podatki in ali so ti za vas bistveni? Kako sta povezana vsebinski marketing in transmedijsko pripovedovanje zgodb? In kakšna je razlika med transmedijo in kombiniranimi oziroma večpredstavnostnimi mediji?

What should storytellers do in the connected world?

To so vprašanja, s katerimi se bomo morali pripovedovalci zgodb v vse večji meri soočati v svetu, ki se vrti okoli medsebojnega deljenja vsebin in vsebin, ki jih ustvarjajo uporabniki. V svetu, kjer vse poteka tukaj in zdaj in je moč v rokah uporabnika, bo slednji terjal reakcije v realnem času. In v kolikor bomo želeli v temu povezanemu svetu svoje zgodbe komercialno unovčiti ter preživeti, bomo morali imeti odgovore na tovrstna vprašanja pripravljene. Nihče nas ne bo čakal.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: